top of page

WWJ ZOMERKAMP 2017

Bijgewerkt op: 9 feb. 2019

2016 was het jaar waarin World Wide Juf het unieke zomerkamp van Stichting NOB overgenomen nadat zij hadden besloten te stoppen met de organisatie van het kamp. World Wide Juf besloot het Zomerkamp door te zetten en dat werd in 2017 een groot succes! Onze jonge deelnemers hielden een dagboek bij:

ZATERDAG 22 JULI 2017 Gisteren kwamen wij aan bij de Wildwal en hebben een begroetingsspel gespeeld. Toen hebben we later in de avond het douanespel gespeeld waarbij we kaartjes moesten smokkelen.

ZONDAG 23 JULI 2017 Door: Amy (Frankrijk) en Ilse (Engeland) Vandaag zijn we met de tractor naar het bos gegaan. Daar gingen we boogschieten en hebben we met echte pijlen op ballonnen geschoten, daarna zijn we in twee groepen survivalopdrachten gaan doen. Het was heel leek en daar hebben we in de pauze frikandellen en kroketten gegeten. Deze waren super lekker! Toen gingen we naar het klimbos voor een paar uur en toen zijn we terug naar de Wildwal gegaan en hebben we gegeten. Daarna gaan we het bos in om levend-stratego te spelen. Door: Pepijn (Oman) en Kaj (Frankrijk)

's Morgens werden we wakker gemaakt door Michiel en Sabine door een vrolijk liedje. Toen gingen we ontbijten en een lunchpakketje klaargemaakt. Na een poosje gingen we met het huifkar weg. We kwamen aan bij het survivalbos. We begonnen met boogschieten en heel veel mensen hadden in de roos geschoten! de groep van Sabine konden de avondspel kiezen omdat Sabine als eerst in de roos had geschoten. Het regende kletshard. Gelukkig  stopte de regen en konden we verder gaan met het stormbaan met team activiteiten. Er waren 2 teams: team 1 en team 2. team een had gewonnen met een puntje verschil! we gingen terug naar het restaurant typische frikandellen en kroketten eten met het lunch pakket erbij. toen viel de stomme regen weer, daarna  gingen we naar het klimbos waar een paar mensen alle parcours hadden gedaan! we waren uitgeput en gingen we terug naar de Wildewal. we aten een lekkere soep met rijst aan de zijkant. de groep van Sabine had voor het levens-stratego gekozen. op deze dag hadden we heel veel plezier en we waren zwaar uitgeput.

MAANDAG 24 JULI 2017 Door: Guus (Oman) en David (België) Vandaag was een hele leuke dag, we hebben van alles en nog wat gedaan. We zijn naar de Hoge Veluwe gegaan en we hebben een paar wilde dieren gezien. We zijn ook naar een museum gegaan waar je dieren kon zien die je in dat bos kon tegenkomen. We hebben ook een tour gekregen van een gids die heel veel weet over de Veluwe en de geschiedenis van de Veluwe en ook nog hoe sommige mensen wonen. Daarna hebben we een hele lekkere lunch gegeten die we zelf hebben gemaakt. Na de lunch zijn de groepen omgewisseld en zijn wij naar het museum gegaan.  We hebben een hele leerzame dag gehad. Na de Hoge Veluwe gingen we terug naar de Wildwal en hebben we avondgegeten. Het avondeten was heel lekker, het was namelijk FRIET en WORST. Toen hebben wij het avondspel gedaan en het was dit keer levend stratego. Dan naar bed en lekker slapen. Door: Tom (Engeland) en Tom (Japan)

Vandaag gingen we met de bolderkar naar de Hoge Veluwe. In de bolderkar speelden we Weerwolven. Bij de Hoge Veluwe gingen we in groepjes gesplitst. Wanneer Tom V’s groepje ging wandelen werd hij gestoken door 2 wespen. In de tussentijd was Tom B’s groepje het museum ingegaan en zagen veel interessante dingen zoals natuur. Daarna gingen we lunchen en groepjes wisselen. Toen ging Tom B’s groepje wandelen maar Tom B was aan het weerwolven en vergat dichte schoenen aan te doen zo moest hij wandelen op slippers! In de tussentijd was Tom V’s groepje bij het museum.

Op de weg terug gingen we weer weerwolven in de bolderkar. Bij de Wildwal hadden we een uur vrije tijd, daarna gingen we eten, we aten worstjes en friet. Als avondspel speelden we levend stratego. Een keer won team zonder lintjes en de tweede keer ging team met lintjes winnen. Na de bosspel gingen we douchen en teken checken. We gaan zo een verhaaltje hebben en dan naar bed.

DINSDAG 25 JULI 2017 Door: Noa (Finland) en Nika (België) Vanochtend hadden wij corfeest (corvee).Vandaag gingen wij golfsurfen en het was leuk. Het was niet makkelijk in het begin maar toen het lukte was het AMAZInG. Ook gingen we naar het centrum van Den Haag .We zijn in de Ridderzaal , langs de 2de Kamer en  ProDemos geweest. Daar hebben we het spel DemocraCity gespeeld. Toen we naar de bus liepen, liepen we langs een ijskraam. Maar we mochten niks kopen.  Door: Ardian (Israël) en Maik (Zwitserland)

Vanochtend zijn we met een wijsje wakker geworden en snel moesten we naar beneden voor ontbijt corvee. Toen we klaar waren met het ontbijt moesten we opruimen voor corvee. Daarna gingen we naar de bus en op naar Den Haag. Eenmaal aangekomen werden we begroet door de cameraploeg. Toen liepen we met de gids naar het Binnenhof. Na het Binnenhof liepen wij naar de Tweede Kamer. Wij moesten moesten een spel spelen waarbij je een regering moest spelen, en beslissen welken gebouwen er gebouwd moesten worden en dan overleggen. Daarna zijn we langs de Ridderzaal gelopen en snel binnen gekeken. Toen zijn een paar kinderen van het de WWJ lesprogramma voor een interview met de cameraploeg meegegaan. Vervolgens gingen wij met de bus naar Scheveningen, twee kinderen zijn laat gekomen door het interview maar die zijn ingehaald. Het golfsurfen begon met lessen van surfers. Daarna gingen wij zelf het water in en begonnen met beginners oefeningen. Toen hebben wij met wat moeilijkere oefeningen gedaan. Uiteindelijk met de bus naar de Wildwal, en iedereen was uitgeput.

WOENSDAG 26 JULI 2017 Door: Anaïs (Nederland) en Zara (Brazilië)

We hebben vandaag DJ lessen gehad en we hebben op een één-wieler gefietst en enorme bellen geblazen. We hebben in de middag tosti's gegeten en we hebben daarna een zeskamp gedaan, waarbij we allemaal verschillende dingen deden, super leuk! We gaan zo meteen naar de brasserie in Lunteren waarbij we (normaal gezien) allemaal leuke dingen gaan kopen. Door: Sam (Zwitserland), Nic (Nederland) en Joshka (België)

Vandaag hebben we hadden als eerste DJ workshop. In de DJ workshop hadden we heel veel knopjes. Terwijl we met een groep bezig waren hadden we lol maar de muziek die we maakten was leuk/cool. Terwijl we aan het DJ waren was de andere groep aan het bellenblazen, eenwieler fietsen en houtblokken omgooien met stokjes die van hout waren en als je ze alle vijf had omgegooid moest je de koning omgooien. Na de DJ workshop hadden we etenstijd de eerste keer dat we gewoon bij de W.W.J.K (World Wide Juf kamp). Na de lekkere tosti’s hadden we eenwieler gefietst, bellenblazen en daarna de houten blokjes omgooien. Toen hadden de vijfkamp waar groepje vier won, en we hadden het heel erg leuk naar onze zin. Nu zitten wij dit te schrijven na vijfkamp. Hierna gaan we nog eten, winkelen en nog een bosspel spelen.

DONDERDAG 27 JULI 2017 Door: Wesley (Thailand) en Splinter (Nederland)

Vandaag worden we wakker om kwart voor 7. We moesten ter plekken zijn bij  het ontbijt. We aten heel snel omdat we vroeg weg moesten met de bus. In de bus waren sommige mensen aan het slapen . En de andere waren aan het zingen. Toen waren we onderweg naar de Efteling daar hebben we heel veel lol gehad. Iedereen snelde naar Symbolica of de Baron 1898, iedereen had plezier. Tot slot hadden we nog een watershow gezien. De watershow heette Aqua Nura. We hebben een leuke dag gehad.  Toen we terug naar De Wildwal gingen waren we heel moe. Daarna hebben we in het bos het spel de dode straal gespeeld. Hiervoor wilde de leiding ons bang maken met een verhaal maar dat lukte niet. Toen het spel klaar was moesten we heel snel naar bed. Door: Bente (Nederland) en Malou (Oman)

Vandaag moeten we om 6 uur wakker worden, want we gaan met de bus naar de Efteling. Tijdens het ontbijt vierde we Malou's 11de verjaardag. Na twee lange uren waren we eindelijk bij de Efteling gekomen. Iedereen was super enthousiast dat we er waren. We gaan eerst naar de verzamelplek waar we ons moeten melden. In 3 seconden renden we een richting op naar een achtbaan. Iedereen had echt super veel snoep gegeten dus niemand wou meer lunchen. Nadat iedereen klaar was gingen we weer op pad naar alle achtbanen. In de avond moeten we allemaal om 6 uur bij de verzamelplek zijn. Er kwamen ook een paar kinderen te laat.

Na het avondeten gingen we allemaal naar een watershow. Na de watershow gaan we allemaal terug naar huis met de bus. Toen we aan kwamen hadden we nog wat vrije tijd om om te kleden voor het bosspel. Voordat we het bosspel gingen doen hadden we eerst een griezelverhaal. Na het verhaal deden we het spel de dodende straal. Na het spel gingen we allemaal naar bed.

WWJ ZOMERKAMP 2017 Ook dit jaar is het zomerkamp weer een geslaagd! Volgend jaar organiseren we het weer. Ga jij ook mee? Inschrijven kan via onze website.

Vriendelijke groet, Team World Wide Juf en haar leerlingen.